Skolbyte

Livet tvingar oss dagligen att göra val. Omedvetna, medvetna. Vi gör dem hela tiden. Vi väljer. Eller väljer bort. Och hela tiden får våra val konsekvenser. Hela tiden leder våra val oss till den väg vi vandrar i livet. Våra val definierar oss. Det är något bitterjljuvt med den vetskapen. Att faktiskat ha chansen att välja och välja bort, men också risken att välja fel. Men även de felval vi gör, även det ynka lilla snedsteg som vi inte tror märks, det definierar oss.
Men så finns det utvägar. Ibland ger livet en ny chans. Ibland får man möjligheten att göra det orätta rätt. Ibland. Inte ofta. Någonstans innifrån mig skriker en röst, som säger att jag är förmodligen är den dummastejäveln på jorden om jag inte tar den här chansen. Och förmodligen har den rätt. Men jag kommer sakna så himla mycket att det gör lite ont.

Kommentarer
Postat av: anna

åh mimmi, du är det finaste och jag förstår dig så himahimlahimla mycket. Jag skulle kunnat gjort detsamma, kanske vågade jag inte falla, kanske är jag feg, kanske är jag stark som stannar kvar, kanske är jag faktiskt modig. Jag vet inte vad jag ska tro om saker och ting, men jag vet att du är stark nog för att falla mimmi, för att våga resa dig upp igen. Du kommer sakna och jag kommer sakna. Men jag tror att du bör ta chansen, chansen som jag ser förbi.

2011-05-22 @ 17:10:50
URL: http://kollaruppitaket.blogg.se/
Postat av: Nora

Bajsbajsbajs.....BAJS!



....du får inte komma på mitt kalas.

2011-05-25 @ 17:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0